15 de setembre del 2011

Mico per fora, vaca per dins

Desde tot el respecte per la cultura espiritual, el ioga i la meditació a vegades es per petar-se de riure.
A la meva segona clase de ioga vaig pensar que estava en camara oculta. Un dels primers exerciccis va ser posar els bracos en jarra i moure´ls a tot drap. Els pajaritos de Maria Teresa pero en camara rapida.Fins aquí encara, aleshores despres de una hora fent exercicis cansadissims ens diu que ara farem el Chiken pose (posicion de la gallina).En una clase amb nomes tresa alumnes i un jove esprimaxat i barbut vestit de blanc un te la sensacio que sortira al videos de primera i mes si despres déxplicar el chicken pose ens demana que caminem per la sala en aquesta postura! No vaig tenir nassos i vaig fingir esgotament absolut. Per rematar la situació surrealista un mico es va plantar a la sala i es va dedicar a observar els meus companys caminant doblegats amb el cap entre les cames i els bracos agafant el coll de tal manera que nomes pots fer uns pasos minusculs i ortopedics.
Sovint en aquestes clases de ioga un va bastant perdut especialment perque tenen la insistent idea de fer-ho tot amb els ulls tancats! I clar pasa que de tant en quant comences a tenir la sensació interior que et diu: Estic fent el que toca? I arriscant que tot el teu karma, concentració i respecte per la practica del yogi obres un ull cautelosament per veure que se cuece al voltant.Efectivament tots els altres estan en una postura completament diferent a la teva i ja fa una bona estona. Aleshores tens l´esperança que el mestre de yoga ( que tambe te els ulls tancats) no t´hagi pogut veure amb els seu tercer ull (es veu que el tenim entre cella i cella).
En una de les clases vaig experimentar això de la vergüenza ajena pero era jo la protagonista.Només jo i un altre alumne (un rubiales fibradot dáquests laconics i que no parlen).
A les clases de ioga hi ha una part en la que es reciten unes paraules que son per desitjar bona practica tant al mestre com als alumnes.Com que es en hindi la majoria no sabem ni que diu ni quines paraules son i es repeteix la frase que diu el mestre.Aixo en un grup de 20 no pasa res, però quan s´és dos i un no canta el resultat es la Yolanda desafinant terriblement mentre intenta recordar repetir la parrafada que acaba de cantar el mestre i aixo per 10 frases.Mentre estas en aquesta situació afortunadament tornes a tenir els ulls tancats pero us asseguro que van ser un dels 3 minuts més llargs de la meva vida! Verguenza ajena la que devien tenir el mestre i el desgraciat que no obria boca!
A més del ioga el tema de la meditacio tambe es aquí un gran què. El quit de la questio es trobar el que a un li va bé i si li va bé (que a vegades un ja esta prou content amb com se sent, no?)I un bon dia ens van convidar a una meditació amb musica tradicional. Van ser 2 hores i mitja en les que ja ho crec que gairebe vaig tocar l' infinit perque s' em va fer eteeeeeeeeeeeeern.S'em van adormir les cames ,em va agafar rampa a l' esquena, vaig suar com un pollastre pq no hi havia ventiladors, vaig passar gana i em vaig aborrir com una ostra.Quan ja creia que l' innfern havia acabat una oriental que havia arribat a mig fer va i solicita un altre cantic! No vaig aguantar i vaig marxar. Segons sembla em vaig perdre una noia que es va aixecar a ballar amb els ulls tancats.Definitivament aquesta meditació no és per a mi.
A tot això cadascu t’explica la seva: Hi ha qui l’ exaspera la veu monotona del profesor, el que diu que s´adorm ja els primers 5 minuts, i hi ha com la meva colega Lucy que ens diu: “Uff, com ho porteu lo de aguantar la respiracio tanta estona? Jo a partir dels 3 minuts començo a marejar-me” Jajajjaa. Com que el mestre yogi ens deia inspireu i aleshores fa volta a la clase corregint postures ella inhalaba pero no tornava a respirar fins que canviavem de posició!!!!!! I anecdotes mil.
I que sapigueu que tots nosaltres som a l´exterior com micos, naturalesa salvatge i més bé agressiva pero a l´interior som vaca, pau i serenitat (rumiante suposo).Sentiu la vaca que porteu dins companys?!

PD: Vegeu posicio de la gallina feta per la meva amiga Lucy i Posicio de Krishna flautista feta per mi als gats del riu Ganges.

6 comentaris:

  1. Ai Pandi! Ja t'hi veig. Ens hem fet un fart de riure amb la mama, de els teves peripecies amb el ioga. Per cert que el papa vol escriure't però no sabem què passa amb el seu compte, així que mirarem de solucionar-ho ara. Tens una neboda preciosicima (passió de tieta no que ho és de veritat). Fem un skype? l'altre dia se'ns va tallar la comunicació abans d'hora.

    Una abraçada forta. De la mama també, que la tinc aquí al costat.

    ResponElimina
  2. muuuuhahahahahahaha!!!! (això és la meva vaca interior partint-se la caixa)
    Molt bona aquesta pandi, superant-te dia a dia. La meditació sí que et serveix, sí. Deu ser una mica com el Homer Simpson: "Cerveza...Cerveza...Spiderpig!"
    Per sort has tret una bona conclusio d'això: El Ioga no és el teu! To another thing Butterfly.
    Doncs l'altre dia se'm va passar que volies fer skype, entre alletaments, canvis de volquer, i altres cosetes domèstiques (no parlo de la Sabrina que em sembla que no es deixarà domesticar pas) doncs se'm va passar. La propera vegada que fem Skype la veuràs!
    Guarda't alguna lliçó profitosa per ensenyar-nos-la, una relativa a "com gestionar les micro-dormides perquè semblin una nit de son reparador".
    Sembla que tens una amigueta nova, la Lucy oi? Saluda-la de part nostra. Aneu a Thailand em diuen? Oju Oju que no passi com a la peli, ja t'ho vaig dir. "Sueños rotos" es deia? Eren una rossa i una morena.
    A hores d'ara segur que ja saps com et pots moure, com subornar funcionaris previsibles, etc. En el pitjor dels casos si et veus en un follón que no sabes ni donde te has metido, fes com la Bridget Jones a veure si funciona.
    Pandilins, un skype quan puguis, que som a casa quasi a tota hora!

    ResponElimina
  3. Gag gag! Tela amb el ioga. Jo no podria...
    He rigut força imaginant totes aquestes situacions! ;)

    Aixi que a Thailand? Justament tinc un company de feina que està per alli aquests dies! Si t'interessa puc preguntar a uns amics que hi van ser fa uns mesos i que em recomanin coses per fer?

    Petonàs :***

    ResponElimina
  4. Desprès de fer varies proves, finalment el sistema m'ha donat permís per escriure aquest comentari. No sé que passa entre Google i jo!!
    Llegint les teves notes sobre ioga, penso que potser tots aquests sistemes de mentalització amb postures físiques poden ser bons per certes cultures del continent asiàtic però per nosaltres ... ens costa molt!
    Per aquí tot normal, excepte que és la Festa Major de Vallirana i ERC ha decidit muntar una guingueta i vendre entrepans. Ja em tens a mi despatxant entrepans de bacon amb formatge. Se suposa que farem algun diner amb això, però ho dubto molt.
    Cuida't . Una abraçada.

    ResponElimina
  5. Per fi notícies teves! Ja em tenies amoinada...Així que ara cap a Thailand, no? Doncs just la meva germana va tornar-ne dissabte. Ni t'he d'explicar la depre que porta a sobre.Ja li preguntaré el que més li ha agradat, que encara no l'he vist.
    Nosaltres aqui bé, sense saber si ens hem de posar l'abric o la samarreta de màniga curta.
    També he vist que has tornat a ser tieta, FELICITATS! i així com unes panxes desapareixen unes apareixen i amb molta força!
    Un petó ben gran

    ResponElimina